۱۰ سؤال سخت مصاحبه‌های شغلی و جواب‌های دندان‌شکن به آنها؛

در یک مصاحبه استخدامی معمولاً برخی از سوالات بیشتر از بقیه خودنمایی میکنند و سرنوشت اوضاع استخدامی شما به همین سوالات وابسته است، پس قبل از رفتن به مصاحبه استخدامی سعی کنید برای پاسخ دادن به این سوالات آمادگی داشته باشید.

هر چه رقابت بین کارمندان برای شاغل شدن در جاهای بهتر شدید است، اما کارفرمایان خیلی لوکس آن بالا نشسته‌اند و با اشاره‌ی انگشتان‌شان کلی آدم را می‌برند و می‌آورند تا از بین همه فقط یک یا دو نفر را استخدام کنند و از آنجا که این شرکت‌های بزرگ و کوچک خیلی به قدرت انتخاب علاقه دارند، آدم‌هایی را به کار می‌گیرند تا برای فیلتر کردن نیروها غربال‌های ریز‌تری را در اختیارشان بگذارند. یکی از تاکتیک‌های محبوب این آدم‌ها سؤال‌پیچ کردن متقاضی با سؤال‌هایی سخت و گول‌زننده است تا بتوانند با لای منگنه گذاشتن او توانایی‌های واقعی‌اش را از زیر زبانش بیرون بکشند.

اگرچه این سوال‌ها باعث می‌شوند کارفرماها نیروی بد جذب نکنند، اما برای متقاضیانِ شغل چالش سختی به شمار می‌روند، چون متقاضی شغل نه تنها باید به معرفی توانایی‌های کاری خود بپردازد، بلکه باید خیلی سریع مسائل را پردازش کرده و وقار خود را نیز زیر فشار مصاحبه از دست ندهد. هر چند که ممکن است این چالش هراس‌آور به نظر برسد، اما متقاضیان با کمی تمرین می‌توانند مصاحبه کردن را به نقطه قوت خود تبدیل کرده و سرشان را بین سرهای دیگر بالاتر بگیرند.

یکی از مشکلاتی که آدم‌های باهوش دارند این است که فکر می‌کنند نیاز به گرم کردن ندارند و هر جایی گیر کردند ذکاوتشان به دادشان می‌رسد. اما واقعیت اینجاست که هیچ چیزی حریف تمرین و آماده‌سازی نمی‌شود. اگر بنشینید جلوی آینه یا جلوی وب‌کم و علنا نوع جواب دادن‌تان را تمرین کنید، آنگاه موقع مصاحبه‌ی اصلی هم چکه چکه عرق از شقیقه‌تان به پایین سُر نخواهد خورد. روی نحوه‌ی بیان و ژست‌های خود کار کنید تا جلوی مصاحبه‌کننده دست و پایتان را گم نکنید.

حالا که آماده‌اید برویم سر وقت ۱۰ سوال کلاسیکِ سختِ مصاحبه‌های شغلی و ببینیم که چه جواب‌های زیرکانه و دندان‌شکنی می‌توان به آنها داد:



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: